6 Dec 2015

2:a Advent

Author: madeleine66 | Filed under: Okategoriserade

och utanför är det allt annat än vinterlikt.. Det blåser och regnar om vart annat 🙁 helt klart ett riktigt trist höstväder och vi är om nu inte vädergubben har fattat detta inne i december…

 Tränings julkalendern fortsätter och hittills har jag öppnat och utfört alla luckor, plus att jag har avverkat 30 min på löpbandet varje dag efter övningarna… känner mig faktiskt ganska nöjd med mig själv 🙂

springare

Från och med igår ska jag försöka stå i planka så många ggr jag kan 🙂 igår fixade jag det 5 min sammanlagt stod 1 min x 5 = 5 min. så får vi se hur många ggr det blir idag hittills 2ggr

Klicka på luckorna så kommer du till övningen 🙂

Lucka 3: 

.Utförande : Ligg på rygg, sträck armar och ben mot taket, raka armar, raka ben om möjligt. Sug in magen mot ryggraden.

1.Börja med att sänka ena armen mot golvet, byt sen arm.
2. Sänk ena benet mot golvet, byt sen till andra.
3. Diagonalt vänster arm-höger ben, sen tvärtom
4. Sänk bägge armarna mot golvet
5. Sänk bägge benen mot golvet
6. Sänk både ben och armar mot golvet samtidigt.

Nivå 1 (Nybörjare) Kör 3 varv

Lucka 4;

Nivå 1 (Nybörjare)
Gör så många axelarmhävningar du orkar, ”vila” sedan 20 sekunder i plankan. Upprepa 3 ggr.
Nivå 2 (träningsvana)
Gör så många axelarmhävningar du orkar, ”vila” sedan 40 sekunder i plankan. Upprepa 5 ggr.
Och glöm för guds skull inte å le under övningarna Smiley grin
Axelarmhävningarna är galet jobbiga!

Lucka 5 :

Den 5/12 kör alla på samma nivå, nybörjare som träningsvana. Utmaningen består i att under hela dagen göra så många benböj man någonsin kan Smiley wink
Man har fram till klockan 22 på sig, och OM man vill så publicerar man antalet man kommit upp i.

Försök att få in några här och där under dagen. När du lagar mat kanske, när du ser på TV eller på jobbrasten. Varför inte ta en paus och göra några medans du springer på stan, kanske du ser fler likasinnade galningar Smiley smile
KÖR HÅRT!!!

Lucka 6:

Nivå 1 Nybörjare.
Kombinera övning 2 och 3
Gör 5 stycken dips (video2), tänk på att armbågarna ska peka bakåt. Gå så djupt ned du kan. Om du har raka ben blir övningen tuffare, böjda ben nära stolan=lättare
Gör sedan benpendlingar under 20 sekunder. Ligg på mage med armarna ut åt sidorna, spänn skinkorna. Lyft upp underben, knän samt lår från golvet, pendla med benen. Lyft så högt du kan med så raka ben du kan.
Gör totalt 5 varv.

Nu ska jag kila ner och se vad hjärtat hittar på för mat 🙂

Ha en riktigt bra 2:a advent på er!

advent